Leaving on a Jetplane (Cheese)

Här ska tågluffas! Vi fick hem våra biljetter igår, komplett med tågkarta och tåg guide. Mitt namn är numera Mye Johan enligt biljetten. Det ska nog gå bra ändå! Resan (som ni ser så fint skapat av mig på bilden ovan) är denna:

  • Vi börjar vår resa med ett Rave och ‘Currywurst’ i  Berlin, Tyskland
  • Vi fortsätter vår resa till Goth-staden Prag, Tjeckien
  • Konst och en viss fontän (?) i Hitler’s hemstad (?) Wien, Österrike
  • Romerskt bad i Budapest , Ungern blir skönt efter en vecka med tung ryggsäck
  • Vidare till Ljubljana, huvudstad i Slovenien, bara för att jag ville – och det ser skitfint ut när man googlar!
  • Venedig, den första staden vi ska besöka i Italien, och vi ska INTE åka gondol
  • Genova – vi ska bada och sola och äta pasta med rött vin till!
  • Vidare till ‘Florence’ med foto-stopp i Pisa på vägen dit
  • Perugia…. jag vet inte? Vi gillar att inte planera för mycket, alltså? Inte alls likt mig…
  • Sista stoppet: Rom! Alla turist-fällor och hotell, fint hotell.
Jag konstruerade mest nästa karta för min egen vinning – jag har en förkärlek för kartor. De gör allt så mycket lättare, och med rätt proportioner. Fastställt: Kartor är bra. Och kartor är kul. Så här får ni också ta del av mitt mästerverk! Jag ska alltså flyga mycket i sommar. Väldigt mycket. 18 timmar för att vara nästan exakt. Oj. Alltså:
  1. Belfast till London, London till Belfast för fyra dagar i London med Emma. Vi måste besöka nattklubben Mahihi – bara så du vet! Det sägs att Prins Harry hänger där. Jag bara indikerar lite.
  2. Dublin till Berlin för att påbörja tågluffen.
  3. Rom till Stockholm för en härlig sommar-månad hemma i Sverige.
  4. Stockholm till Turkiet, jag vet inte vilken flygplats, och Turkiet till Stockholm för en vecka med hela familjen på Spa Hotell. Längtan!
  5. Stockholm till Dublin för att hoppa på en buss ‘hem’ till Belfast.
Nu ska jag skriva de sista 1000 orden på mitt första utkast, på den sista uppsatsen, i år två av tre på min BA! Prisa herren!

Lämna en kommentar