‘Gubb-maffian’

Jag vet att det här EU-valet var för länge sedan (7 juni 2009), men jag kommer ihåg hur mycket den här videon värmer mitt inre. För det är precis så här det är! Gubb-maffian, den finns på riktigt. Och det Schyman säger är otroligt viktigt. Likaså det så Feministiskt Initiativ står för är otroligt viktigt. Är du kvinna och vill vara likvärdig (Obs! Likvärdig, feminister vill inte att kvinnor ska styra över män, som det känns som att många människor ofta tror) likvärdig med männen i Sverige idag, då ska man rösta på Feministiskt Initiativ. Om du, kvinna eller man, tror på jämlikhet, mänskliga rättigheter och tycker att detta är borde vara en självklarhet (vilket det inte alltid är) – då borde du lära dig mer om Feministiskt Initiativ. Sverige är ett av de mest jämlika länderna i världen idag, men det betyder inte att vi har nått ända fram ännu. Gudrun Schyman är en otrolig kvinna!

Jag blir nästan rörd till tårar, för så jävlans rätt har hon tycker jag!

Ett svar till “‘Gubb-maffian’

  1. Heja Gudrun´!
    Tobbe sa en gång att jag var lik henne… Jag hoppas inte utseende mässigt utan åsiktsmässigt! 😀

Lämna en kommentar